فیلم های استارترک
نوشته شده توسط : vafa

فیلم های استارترک

"استارترک" یا "Star Trek" سری فیلم‌ها و سریال‌های علمی-تخیلی به کارگردانی ژن  رودنبری است. این فرانچایز در دهه ۱۹۶۰ شروع شده و تا به امروز ادامه داشته است. اولین سری تلویزیونی "استارترک" به نام "استارترک: اوریجینال سری" در سال ۱۹۶۶ پخش شد و سری‌ها و فیلم‌های بسیاری از آن پیروی کردند.

داستان‌های استارترک در آینده قرون بعد از میلاد رخ می‌دهد و در مورد ماجراهای خدمه یک فضاپیمای نام‌برده "یو اس اس اینترپرایز" می‌باشد. این سفینه نماد ماموریت صلح‌آمیزی است که از سوی فدراسیون ستاره‌ای، یک تشکیلات بین-سیاره‌ای، برای برقراری ارتباط و معاهده‌بندی با تمدن‌های دیگر به فضا فرستاده می‌شود. داستان‌های استارترک به طور عمده در مورد مسایل اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و علمی است که در میانه‌ی ماجراهای هیجان‌انگیز، بررسی و تامل می‌کنند.اینجارا بخوانید

استارترک شهرت بسیاری به خاطر تصویری‌سازی مناسب، ایده‌های نوآورانه در حوزه‌ی تکنولوژی، شخصیت‌های غنی و تعاملات پیچیده میان شخصیت‌ها کسب کرده است. همچنین، ارزش‌های نهادینه شده‌ی مثبتی مانند تعیین حق بشر، تنوع فرهنگی و تسامح نیز در داستان‌های استارترک به خوبی بازتاب داده می‌شوند. فیلم‌ها و سریال‌های استارترک از طرفداران بسیاری در سراسر جهان برخوردار هستند و به عنوان یک فرهنگ جهانی شناخته می‌شوند.

استارترک (Star Trek) یک فرنچایز علمی تخیلی است که در بین مخاطبان زیادی در سراسر جهان شهرت یافته است. این فرنچایز شامل فیلم‌ها، سریال‌های تلویزیونی، کتاب‌ها، کامیک‌ها و بازی‌های ویدئویی است. در ادامه، مواردی درباره فیلم‌های استارترک را به طور خلاصه توضیح می‌دهم:

1. استارترک: فیلم سری اصلی (1979-2002): این مجموعه فیلم‌ها شروع و ادامه داستان سریال تلویزیونی اصلی "استارترک: سری اصلی" را دنبال می‌کنند. تمرکز بر روی سفینه USS Enterprise و خدمه‌ای از جمله کاپیتان جیمز تی. کرک و آقای اسپاک می‌باشد. این سری فیلم‌ها شامل 6 فیلم اصلی و یک فیلم ترکیبی با نام "ستاره‌های پراکنده" است.

2. استارترک: فیلم‌های نسل بعد (1994-2002): این سری فیلم‌ها بر روی سفینه USS Enterprise-D (نسل بعد) تمرکز دارند. شخصیت‌هایی مانند کاپیتان جین لوک پیکارد، دیتا و وورف توسط بازیگران معروفی مثل پاتریک استیوارت نقش‌آفرینی می‌شوند. این سری فیلم‌ها شامل 4 فیلم می‌باشد.

3. استارترک (2009-کنون): یک نوع بازسازی و ریبوت (شروع مجدد) استارترک که توسط جی. جی. آبرامز در هوالمان "بدون مرز" به ریاست جی.جی. آبرامز استارترک را تازه تعریف کرده است. این سری فیلم‌ها شامل سه قسمت مستقل است که ماجراهای جدیدی را به تصویر می‌کشند و به نوعی داستان روزگار اولی‌های استارترک را بازنویسی می‌کنند.منبع

همچنین لازم به ذکر است که علاوه بر این فیلم‌ها، سریال‌های تلویزیونی استارترک نیز وجود دارند که بسیار محبوب و مورد توجه قرار دارند. این فرنچایز بازخورد مثبتی در میان طرفداران علمی تخیلی و همچنین عموم مخاطبان به دست آورده است و تاکنون مجموعه‌های متعددی را در این جهت به جمع طرفدارانش افزوده است.





:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: